דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלה ונתינה ב' 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2049 פעמים ]

אנחנו רואים ילד נופל אנחנו באופן אוטומטי עוזרים לו לקום

אנחנו רואים אישה זקנה מקבצת נדבות באופן אוטומטי אנחנו מרחמים ונותנים לה כנדבת לבנו הרחום מהיכן מגיעה אותה כח נתינה?

מהיכן מגיעה פעימת הלב מהיכן מגיע הרצון לעזור ולסייע מאיפה מתוכינו מתוך עומק נפשינו מתחושותינו הרגשיות האמתיות והכנות ביותר הנמצאים בתוך עומק ליבו של אדם אשר לא תמיד מכיר אותו ואף לא יודע את ערכו האמיתי כי כדי שאדם יכיר את עצמו ויכיר את סודו העמוק את האני הפנימי שלו יש צורך להכנס לתוך הלב הגדול להשיל מעלינו את כל האוטומטיות כל הדברים האינסטינטיביים שאנו עושים ללא כל סיבה ולנתח את עצמנו ואת אישיותינו ..

פעמים הדבר צריך פטיש ואיזמל כדי לחתוך לפתוח ופעמים לפצוע כדי להבין ולהעמיק להשכיל ואח"כ להשלים לקבל ולהפנים לשנות ולקבל את עצמנו כפי שאנחנו עם כל המעלות והחסרונות והאהבות והאכזבות והקשיים ומה שבניהם וזהו מהלך שאינו פשוט לאיש ובוודאי לא לעצמנו שאנו אמורים לחיות בתוך התהליך. אבל הנפלא בזה הוא שבסופו של יום אתה מכיר את עצמך באמת את האישיות המיוחדת שלך ויודע את הדבר החשוב ביותר לאהוב את עצמך כמו שאתה להשלים עם הכל.

להסתכל על האדם המביט עלינו מתוך המראה ולהודות לאלוקים על טובו ולצפות ולבנות חיים טובים יותר ומאושרים יותר במסגרת האפשרויות שיש לנו עם כל מעלותינו וחסרונותינו.

במידה ואדם לא משלים עם חסרונותיו וחי תמיד בתחושה לשלמות ולא מוכן להשלים ולחיות עם חסרונות כללו של דבר האדם חי במצב של שחור ולבן הדבר גורם לו לתסכול ומעמיק את הקושי הנפשי ואת הפרדוקס שהוא חי בו ולכן יש צורך כדי לחיות בשלוות נפש פנימית אמיתית להשלים עם החסרון להבין שאנו כבני אדם בנית תמותה שבנו חסרונות והדבר הזה לא מביא אותנו למצב של אור שלילי בעיני אלוקים ואדם

אלא ההפך הוא הנכון זה נותן לנו להבין את מעלותינו וחסרונותינו ודווקא ע"י שאנו מבינים ומקבלים את חסרונותינו זהו בעצמו מעלה גדולה.

והוא מביא אותנו לדבר הגדול והחשוב ביותר לאדם להכיר את עצמו להכיר את הנפש הפנימית שלו ונחזור להתחלת המאמר:

אתה רוצה לדעת איך להגיע להעניק ולתת כדי לדעת להיות באמת בעל נתינה אתה צריך דבר ראשון לדעת לקבל - לקבל את עצמך את מעלותך וחסרונותיך את קשייך ותסכולך

זה הדבר שיתן לך לראות את המקום הראוי והנכון לדעת מאיפה באמת להעניק איך באמת עושים את זה לא בצורה אוטומטית לעזור לילד או לאישה מבוגרת אלא הענקה במאת האחוזים נתינה שמגיעה מעומק הנפש מהמקום הטהור ביותר שיש לנו התחושה האמיתית שלהעניק ולתת באמת ללא כל מטרה המסונפת לעזרה טובה אישית או בבחינת ,שלח לחמך על פני המים" אלא נתינת אמת. מי שיודע לתת בוודאי יודע לקבל והוא בבחינת כלי לקבלה וכששני הדברים הללו מתחברים יחדיו הדבר מביא אותנו להבין מהי אהבה איך איך באמת ללא דרישות אלא באמת ממקום טהור וכנה לאהוב את השני בגלל שהוא טוב בגלל שאנו חושבים ובטוחים שהוא כאדם החי בעולמנו יש לו מקום וצריך לתת לו את המקום הנכון בעולמו עולמינו.

לקבל קבלה זה דבר מאוד חשוב כי הוא היסוד להיות כלי כדי לתת אין אפשרות לתת בלי לדעת לקבל.

ואיך מאמר גיעים לאהבה זאת נלמד במאמר הבא.

רקע כללי: מנחם פיש הוא מאבחן ויועץ נפשי ורגשי אדם העוסק בתחום הנפש לומד וחוקר אותה שנים רבות עוזר ומייעץ למבוגרים ולבני נוער מאתגרים.
פריצת הדרך היחודית היא האבחון היחודי המשלב שלשה שלבים חלק חזותי חלק אנרגטי וגלגל העין. היחודיות היא שהאבחון הזה הוא פרי עבודתו ומחקרו במשך שנים ובפרט לאור הנסיון והעזרה לאנשים רבים בבעיות אישיות ומשברים נפשים ורגשיים הדבר מביא אותו באבחון שלו ליחודיות עקב הגעה לרבדים עמוקים מאוד בנפש האדם וזאת אף כמעט ללא שיחה עם המטופל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב